Module 8 Balans werk-privé

Instagram-icon

Welkom bij de module ‘balans werk-privé’. Deze module helpt je na te denken over de onbalans die je op dit moment ervaart in wat je en thuis en op het werk op je af ziet komen. Het laat je nadenken over welke concrete stappen je hierin kunt zetten en hoe je die in de praktijk kunt brengen.

We adviseren je om eerst de theorie te lezen die bij deze module hoort. Die vind je onder het kopje ‘theorie’.

Je kunt bij het kopje oefeningen een keuze maken uit een aantal oefeningen die je de komende periode kunt gaan uitvoeren. We adviseren je om er niet teveel tegelijkertijd uit te voeren, maar bijvoorbeeld 1 oefening een week uit te proberen en daarop te reflecteren. Dat reflecteren kun je goed uitvoeren door de reflectietool te gebruiken. Deze vind je onder het kopje ‘reflectietool’.

Als je de theorie hebt gelezen, een keuze gemaakt uit de oefeningen en het filmpje eventueel hebt gezien is zinvol om jezelf een aantal doelen te stellen voor deze module. Kijk hier voor een aantal voorbeelddoelen die je jezelf kunt stellen. Dit helpt om na verloop van tijd te weten of hetgeen je aan het uitproberen bent ook helpt.

Als je de theorie gelezen hebt, het filmpje bekeken en de doelen gesteld, kun je gaan starten met de eerste oefening die je gekozen hebt. We wensen je veel plezier toe met deze module!

Lege bijlage of post type niet gelijk is aan 'attachment'

Hieronder vind je de theorie die hoort bij deze module.

artikel balans werk en privé

Lege bijlage of post type niet gelijk is aan 'attachment'

Hieronder vind je alle oefeningen behorende bij deze module. We adviseren om de inleiding bij elke oefening te lezen en te bepalen of de oefening iets voor je is. We adviseren je ook om niet alle oefeningen te doen, maar een selectie te maken van 2 a 3 oefeningen per module die je gaat uitproberen. De oefening(en) die het beste bevalt/bevallen blijf je dan vervolgens doen.

Lege bijlage of post type niet gelijk is aan 'attachment'

Hieronder vind je onze reflectie-tool. We adviseren je om in ieder geval 1 x per week (hoe meer, hoe beter natuurlijk) te reflecteren middels de 4 vragen. Dit geeft je veel informatie over het effect van datgene wat je aan het uitproberen bent. Op het moment dat je merkt dat een bepaalde oefening niet het gewenste effect heeft, kun je na verloop van tijd iets anders gaan uitproberen.

Algemene reflectie per oefening

video