Module 6 Fitter en gezond

fitter-en-gezond

Welkom bij de module 6 ‘Fitter en gezond’. Deze module helpt je om je voedings- en bewegingspatroon onder de loep te nemen, waarna je concrete stappen zet om je fysieke fitheid te verbeteren. Een gezond lijf heeft direct invloed op de mate van stress die je ervaart. Met een paar simpele ingrepen die bij jouw leefwijze passen verhoog je jouw fitheid. Deze module gaat over het doorbreken van gewoontes. Daarnaast is het goed te beseffen dat je bijvoorbeeld rondom fitheid niet heel veel hoeft te veranderen, maar die activiteiten uitkiest die passen in jouw huidige leefwijze.

We adviseren je om eerst de theorie te lezen die bij deze module hoort. Die vind je onder het kopje ‘theorie’. Daaronder vind je een aantal oefeningen. We adviseren je om er niet teveel tegelijkertijd uit te voeren, maar bijvoorbeeld 1 oefening een week uit te proberen en daarop te reflecteren. Dat reflecteren kun je goed uitvoeren door de reflectietool te gebruiken. Deze vind je onder het kopje ‘reflectietool’. Als je de theorie hebt gelezen en het filmpje hebt gezien is zinvol om jezelf een aantal doelen te stellen voor deze module. Kijk hier voor een aantal voorbeelddoelen die je jezelf kunt stellen. Dit helpt om na verloop van tijd te weten of hetgeen je aan het uitproberen bent ook helpt. Als je de theorie gelezen hebt, het filmpje bekeken en de doelen gesteld, kun je gaan starten met de eerste oefening. De oefeningen vind je onder het kopje ‘oefeningen’. We wensen je veel plezier toe met deze module!

Hieronder vind je de theorie die hoort bij deze module.

Artikel fitter en gezond

 Hieronder vind je alle oefeningen behorende bij deze module. We adviseren om de inleiding bij elke oefening te lezen en te bepalen of de oefening iets voor je is. We adviseren je ook om niet alle oefeningen te doen, maar een selectie te maken van 2 a 3 oefeningen per module die je gaat uitproberen. De oefening(en) die het beste bevalt/bevallen blijf je dan vervolgens doen.

 Hieronder vind je onze reflectie-tool. We adviseren je om in ieder geval 1 x per week (hoe meer, hoe beter natuurlijk) te reflecteren middels de 4 vragen. Dit geeft je veel informatie over het effect van datgene wat je aan het uitproberen bent. Op het moment dat je merkt dat een bepaalde oefening niet het gewenste effect heeft, kun je na verloop van tijd iets anders gaan uitproberen.

Algemene reflectie per oefening

video