Module 5 Doe minder, bereik meer

doe-minder-bereik-meer

Welkom bij de module doe minder, bereik meer. Deze module helpt je bij de problemen die je ervaart bij het hanteren van datgene wat je wilt (en soms moet) doen in de tijd die je ervoor hebt. Het helpt je om effectiever en efficiënter te werken. We gaan hier in op algemene principes rondom tijdhantering, uitstelgedrag en hoe je bijvoorbeeld het beste prioriteiten kunt stellen. Deze module wordt vaak in combinatie met module 2 opkomen voor jezelf en module 3 beter ontspannen. Met name die laatste als je spanningsklachten ervaart door hoge werkdruk.

We adviseren je om eerst de theorie te lezen die bij deze module hoort. Die vind je onder het kopje ‘theorie’. Daaronder vind je een aantal oefeningen. We adviseren je om er niet teveel tegelijkertijd uit te voeren, maar bijvoorbeeld 1 oefening een week uit te proberen en daarop te reflecteren. Dat reflecteren kun je goed uitvoeren door de reflectietool te gebruiken. Deze vind je onder het kopje ‘reflectietool’. Als je de theorie hebt gelezen en het filmpje hebt gezien is zinvol om jezelf een aantal doelen te stellen voor deze module. Kijk hier voor een aantal voorbeelddoelen die je jezelf kunt stellen. Dit helpt om na verloop van tijd te weten of hetgeen je aan het uitproberen bent ook helpt.

Als je de theorie gelezen hebt, het filmpje bekeken en de doelen gesteld, kun je gaan starten met de eerste oefening. De oefeningen vind je onder het kopje ‘oefeningen’. We wensen je veel plezier toe met deze module!

 Hieronder vind je de theorie die hoort bij deze module.

artikel doe minder, bereik meer

 

 Hieronder vind je alle oefeningen behorende bij deze module. We adviseren om de inleiding bij elke oefening te lezen en te bepalen of de oefening iets voor je is. We adviseren je ook om niet alle oefeningen te doen, maar een selectie te maken van 2 a 3 oefeningen per module die je gaat uitproberen. De oefening(en) die het beste bevalt/bevallen blijf je dan vervolgens doen.

 

 Hieronder vind je onze reflectie-tool. We adviseren je om in ieder geval 1 x per week (hoe meer, hoe beter natuurlijk) te reflecteren middels de 4 vragen. Dit geeft je veel informatie over het effect van datgene wat je aan het uitproberen bent. Op het moment dat je merkt dat een bepaalde oefening niet het gewenste effect heeft, kun je na verloop van tijd iets anders gaan uitproberen.

Algemene reflectie per oefening

 

information-icon

Als je nog meer en diepgaander over het onderwerp wilt lezen adviseren we je het volgende boek:

– De van je leven geschreven door Ron Witjas

http://www.bol.com/nl/p/de-tijd-van-je-leven/9200000014353170/