De stressmeter

Deze test gaat je helpen nog meer inzicht te geven in de mate van stress die je op dit moment ervaart. Spanning ervaren we allemaal van tijd tot tijd. Onvoldoende spanning en uitdaging is niet goed; dan komt niet tevoorschijn wat je werkelijk kunt. Te veel spanning echter schaadt je gezondheid en tast je effectiviteit aan. De stressmeter helpt je na te denken over je eigen stressniveau. De stressmeter gaat vooral in op de gevolgen van (teveel) stress, dus de klachten die je ervaart naar aanleiding van de stressfactoren in jouw omgeving of bij jezelf. . Het invullen kost ongeveer 5 minuten. Na afloop krijg je van ons een advies voor een mogelijke vervolgstap, krijg je het e-book toegezonden en de mogelijkheid om de blogs te lezen. Lees hier over wat er met je gegevens gebeurt.

Vragen

Neem de afgelopen 3 à 4 weken aan als uitgangspunt. Geef bij elke vraag op een schaal van nooit, soms, regelmatig tot altijd aan wat je huidige situatie het beste weergeeft. Wees zo eerlijk mogelijk.

De stressmeter

1. Ik voel me uitgeput aan het eind van een (werk)dag.

2. Ik kan mij niet goed ontspannen.

3. Ik heb last van stijve spieren en van spanning in mijn schouders en nek.

4. Ik pieker regelmatig over mijn werk of andere zaken.

5. Anderen zeggen dat ik er gespannen uitzie.

6. Ik voel me terneergeslagen.

7. Ik ben sneller geïrriteerd dan anders.

8. Ik heb last van hoofdpijn.

9. Ik heb last van tandenknarsen en/of verkrampte kaken.

10. Ik heb last van mijn maag.

11. Ik heb weleens zenuwtrekkingen (slappe knieën/trillende mondhoeken/etc.) of tics.

12. Ik slaap slecht (vroeg wakker worden, moeite met inslapen of vaak wakker worden tijdens de nacht).

13. Ik kan mijn gedachten niet stoppen (bijvoorbeeld ’s nachts, maar kan ook overdag).

14. Ik voel me rusteloos.

15. Ik heb moeite met mijn concentratie.

16. Ik meld mij vaak ziek op mijn werk (neem hiervoor de afgelopen 6 maanden).

17. Ik heb last van rugpijn.

18. Ik heb regelmatig het gevoel te moeten huilen.

19. Ik gebruik regelmatig teveel alcohol of andere middelen (roken, drugs) om mijzelf te ontspannen.

20. Ik heb regelmatig een bonzend hart (te snelle hartslag).

21. Ik voelde mij minder waard dan een ander.

22. Ik heb minder zin in eten.

23. Ik heb moeite om mijn gedachten bij mijn bezigheden te houden.

24. Ik heb sombere gedachten over de toekomst.

25. Ik ben ongelukkig.

26. Ik heb moeite om op gang te komen.

27. Ik voel me moe.

28. Ik voel me angstig.

29. Ik ben stiller dan ik normaal ben.

30. Mensen zijn onaardig tegen mij.

31. Ik heb geen plezier in het leven.

Dank voor het invullen van de test! Voor het ontvangen van de uitkomst geef dan hier je naam en mailadres op.

« Back Next »